måndag 9 november 2009

Ensamheten

Hej bloggen!

Hade redovisning idag om homosexualitet, jag presenterade en bild från "Brokeback Mountain" och texten "Ensamheten" av Anna Greta Wide. Det gick ganska så bra :)




"Ensamma måste vi vara -
fastän på olika sätt.
Inte är ensamhet bara
ensamhet rätt och slätt.
Ensamhet värmer och kyler,
ensamhet gråter och ler,
ensamhet röjer och skyler,
tar och ger.

Ensamma måste vi vara,
leva i olika land -
därför kan ingen förklara
undret som sker ibland:
livet slår upp i en flamma,
dubbel, betvingad och het,
först när vi mötas i samma
ensamhet"


Såg bitar från filmen i helgen för att förbereda mig och jag kan säga att mina ögon var inte torra...
Man började ju tänka på den fantastiskt bra skådespelaren Heath Ledger som gick bort för snart 2 år sedan... man tänkte "nääääää, varför varför varför!!!????"
Hoppas han har det bra vart han nu är.




Nu undrar jag hur ni har det.

Hur ser eran dag ut? :)





2 kommentarer:

  1. Du var säkert jättebra!! :)

    Min dag har varit bra, den har gått jättefort, men det känns som jag hunnit det jag ska i alla fall :)

    Jag ska upp till lse någon gång snart för att ta baconfebersprutan, förhoppningsvis på en torsdag :P

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. oj... var det verkligen snart 2 år sedan han försvann? :O

    SvaraRadera